Behandling av personuppgifter
Här nedan hittar du vår policy för behandling av personuppgifter.
Alnarp Cleanwater Technology AB
Org nr: 556747-8226
Kungsgårdsvägen 8C
23456 Alnarp
040-46 26 90

Om Köparen lämnar sina personuppgifter eller om personuppgifter registreras i samband med ett besök på hemsidan, används de av Säljaren för kundkommunikation och för administration av produkter och tjänster och för att uppfylla rättsliga skyldigheter som Säljaren har. Personuppgifterna utgör också underlag för marknads- och kundanalyser samt för affärsuppföljning och –utveckling. Personuppgifterna kan också användas för marknadsföringsändamål om du inte har begärt spärr för direktmarknadsföring.
Köparen har rätt att kontrollera de uppgifter som gäller denne, rätt att kräva att en felaktig eller bristfällig uppgift rättas samt att en uppgift som med hänsyn till ändamålet med behandlingen är onödig eller föråldrad utplånas. Köparen har också rätt att förbjuda att hens uppgifter används till direktmarknadsföring genom att kontakta registerföraren. Köparen kan också förhindra marknadsföring riktad till Köparen på basis av Köparens nätbeteende.
Alnarp Cleanwater Technology AB är personuppgiftsansvarig för Köparens uppgifter. Om Köparen vill få information om vilka personuppgifter som behandlas av Alnarp Cleanwater Technology AB, kan hen begära det skriftligt på adressen:
Alnarp Cleanwater Technology AB
234 56 Alnarp. (Besöksadressen är Kungsgårdsgatan 8C, Alnarp)
Säljaren skyddar Köparens personuppgifter ytterst omsorgsfullt genom att använda lämpliga dataskydds- och datasäkerhetsmedel. Exempel på det är bland annat preventiv och reaktiv riskhantering, systemtekniska åtgärder inkl kryptering, säkerställande av kompetens hos personalen som hanterar personuppgifter genom utbildning och utvärdering samt omsorgsfullt val av underleverantörer.
Säljaren uppdaterar fortlöpande intern praxis och anvisningarna på behörigt sätt. Säljaren förvarar Köparens uppgifter minst så länge som kundförhållandet varar. När kundförhållandet upphör, beror förvaringstiden på uppgiften och dess ändamål. Till exempel bevaras uppgifter om kundkännedom i fem år efter kundförhållandet har upphört och uppgifterna om potentiella kunder bevaras i max sex månader efter att det blivit uppenbart att ett potentiellt kundförhållande inte är aktuellt. Säljaren iakttar lagstadgade skyldigheter när den bevarar uppgifter.
Säljaren strävar efter att hålla personuppgifterna korrekta och aktuella genom att radera onödiga uppgifter och uppdatera föråldrade uppgifter.